blog-janajanec-blogovani

Blogování

"Průvodce psaní článků pro blog od A po Z podle janajanec."

Na konci řádků působí "trčky" (osobní označení pro všechno, co na konci řádku nemá co dělat) neesteticky. Rvou oči. Snižují plynulost čtení. Vyvolávají nelibé pocity čtenářů,
a především jsou chybou. U responzivních textů se konce řádků mění podle šířky displeje. S tím bohužel nic neuděláme. U ostatních textů to neplatí. Nejen proto žije mezera...

95 % blogu tvoří text. Estetiku textu řeší typografie a typografické normy, kterou má v malíku grafik či webdesigner. Většinou žádného nemáme a patláme si blog amatérsky s profesionálním nadšením. Zpravidla bažíme po líbivosti článků. Přejeme si, aby se naše příspěvky dobře četly a vzbuzovaly emoce. Proto dodržíme čtrnáct pravidel:

Bloger na blogu publikuje příspěvky na míru určitému psychologickému profilu čtenářů. Neuspořádané proudy myšlenek popsané miliony slov s gramatickými chybami v dlouhých souvětích blog nemá rád. Čtenář si zaslouží jazykově vynikající texty.

Píšeme články a přejeme si, aby je lidé četli. Máme ideální příležitost vytvořit si blog, který on-line předložíme čtenářům. Stačí vymyslet doménu, najít webhosting, zaregistrovat web, vytvořit blog, psát články,
a to za pomoci CSM. "Virtuální svět internetu se od skutečnosti liší pouze příšernými pojmy."

Dobře zvolený font pomůže k zamýšlenému vnímání našeho webu. Špatně vybrané konkrétní písmo může vyvolat nechtěné asociace. Obvykle chceme být zapamatovatelní a originální. Stojíme před jediným úkolem, najít rovnováhu mezi unikátností a čitelností. Pro blog jsou přinejmenším barvy a elitní písmo
z psychologického hlediska významné. Nejsou špatná...

Barvy mají mnoho zajímavých funkcí. Estetická a vizuální stránka dokáže zaujmout. Vytvoří první dojem. Dobrá volba barev podporuje čitelnost, vizuální přitažlivost a rozpoznatelnost mezi ostatními.

Zkracování v českém jazyce je běžný slovotvorný způsob. Mohou při něm vzniknout zkrácená slova, např. kilo (kilogram), zkratková slova, např. Semafor (sedm malých forem) a zkratky, např. fce (funkce). Komunikaci si zjednodušujeme a používáme neuvěřitelné množství zkratek. Především na sociálních sítích se to hemží zkratkami, jejichž význam kdekomu...

Blog chápeme jako zdroj ucelených informací. Texty dokonale zkazí podcenění schopnosti dbát na pravidla českého pravopisu. Obsah jednotlivých stránek nebo článků můžeme vložit do rukou copywritera, nebo si troufneme sami. Od copywritera automaticky očekáváme perfektní ovládání jazyka, a to samé bychom měli vyžadovat sami od sebe.

Obrázky skvěle doplní obsah článku a vzbudí ve čtenářích zájem ho otevřít. První obrázek se zároveň zobrazí i v náhledu. Zajímavý úvodní obrázek vám tak pomůže zvýšit atraktivitu vašeho článku.

Potřebujete napsat text na libovolné téma? Neváhejte a napište.🖋