Blog, na kterém bloguje bloger

Nevíte jak vytvořit blog na webu? Přemítáte o zbytečnosti psaného slova? Říkáte si, že moderní doba upřednostňuje jiné formáty? Nebylo by lepší zvolit podcast (mluvené audio)? Chcete vědět co je blog? ...
K vnímání obsahu máme nadělený zrak a sluch. Čteme knihy, noviny, časopisy, blogy, návody, sms zprávy … Díváme se na programy v televizi, YouTube, film v kině … Posloucháme rádio, podcasty … Podotýkám, že čteme, díváme se a posloucháme mnoho let a garantuji pokračování. Změnu predikuji pouze v pořadí oblíbenosti, stejně jako doteď.
Ožilo audio, aby vystřídalo video, kterému se předvídala velká
budoucnost. Blogeři se přetlačují s influencery,
a někteří netuší, kým vlastně jsou. Vede Netflix. Kdo ještě sleduje HBO, už nyní rozšiřuje programy.
Nebrouzdat
na YouTube je společenské faux pas. Knihy čteme několik století a stále mají miliony příznivců. Je otázkou
času, kdy zase zavládne text a upozadí podcast.
Psaní článků a umělecký foto blog je těžší, než umístění fotografie na Instagram. Já píšu pro radost, ačkoliv si spousta lidí kolem myslí, že jsem divná, protože "jede" něco jiného a údajně nikdo nečte. Kdo vymyslel blogování nevím, ale je báječné, že existuje. S klidem v duši jsem staromódní a držím se hesla:
čti, naslouchej, rozhodni
Kdysi mi jeden člověk řekl: "Byl bych rád, kdyby vás vyhodili z práce a vy psala a konkurovala Halině Pawlowské." Nápad se mi líbil, způsob ukončení zaměstnání "ne" (pozn. "herečka a spisovatelka nejsem a konkurovat bych si nedovolila"). Mnohokrát jsem si větu vybavila, ale zůstávala snem. Uplynulo pár let a zdravotní důvody ukončily mou pracovní kariéru. Asi zázrak snění, přivedl přátele s nabídkou. Úkol zněl: vypracovat potřebné firemní dokumenty a napsat články o Dominikánské republice a investicích pro připravovaný web. První část jsem splnila a nadšeně se pustila do psaní. Pro radost a vyslyšení oné věty jsem sepsala první příběhy. Stavba firemního webu trvala s ohledem na mé zanícení příliš dlouho a důrazné zapovězení publikování příběhů mě přivedlo k vlastnímu blogu. Nejdřív "blog" evokoval "blok," ale přes prvotní zbrklé nesnáze jsem se dopracovala
k vlastní webové stránce s blogem. Rozhodně nejsem IT specialista a patřím spíš k nemožným. Když můj blog na webu spatřil světlo internetového světa, podotkla moje nejlepší úhlavní kamarádka: "nevěřím, čeho jsi schopná." V tu chvíli jsem byla pyšná, i kdyby můj blog nikdy nikdo nečetl.
Všechno, bez čeho bych se neobešla, vám postupně nabídnu ve svých článcích.
Otázky a odpovědi
Co je blog?
Slovo "blog" vzniklo z anglického "web log" a zkrácením slova "weblog." Překlad do češtiny znamená asi "webový zápisník." Blog je redakční webová stránka, na kterou se přidávají články s nejrozmanitější tématikou, doplněné např. o obrázky a videa. Pokud je hlavní obsah ve formě videí používáme označení video blog nebo spíš vlog. Jsou-li obsahem obrázky říkáme foto blog.
K čemu slouží blog?
Blog je příležitost pro osobní nebo firemní prezentaci
názorů, myšlenek
a poznatků v daném oboru. Na webových stránkách firem
nebo internetových obchodů pomůže s propagací služeb a produktů. Blog může
mít podobu jednostranné komunikace, kdy autor/ka píše a ostatní čtou,
a rovněž diskusního
prostoru, když bloger/ka vytvoří prostor pro komentáře čtenářů.
Kdo je bloger/ka?
Bloger/ka, ale i blogger/ka je člověk – autor/ka, který píše texty a zpravidla provozuje blog a je jeho editorem.
Co je blogování?
Blogování je činnost blogera/ky.
Co je to blogosféra?
Všem blogům a jejich vzájemným vztahům říkáme blogosféra.
Může se stát bloger/blogerka influencerem/influencerkou?
Bloger/ka se stane influencerem/influencerkou ve chvíli, kdy má určitý vliv na okolí, které ovlivňuje prostřednictvím sociálních sítí (YouTuber/ka, TikToker/ka, Instagramer/ka).
Kdo je
copywriter?
Slova copywriter
a copywriting vznikla ze spojení slov copy (zpráva
pro tisk) a writer (autor). Copywriting je tvorba marketingových
a reklamních textů. Copywriter/reklamní textař/kreativec je
člověk, který tvoří kreativní, čtivé a poutavé texty. Píše reklamní texty,
inzeráty, tiskové zprávy, PR články, plní obsah webových stránek, katalogů
vymýšlí názvy, slogany a motta. Od dobrého copywritera se
očekává, že kromě všeobecného přehledu o světě rozumí základům marketingu a
internetové komunikace, má chuť psát, a hlavně perfektně ovládá jazyk.
Děkuji za sdílení a komentář, který napíšete🖋